Wednesday, July 1, 2009

khas buat student ku...


assalamualaikumm...
coretan ini ku tujukan khas buat anak2 didikku yang kini belajar di smk langkawi pulau tuba....
wahai anak2 kesayanganku sekalian....
ingatlah pesanan gurumu ini....
pertama sekali aku ingin kalian semua tahu yang aku amat menyayangi kalian semua..aku marah kamu semua kerna aku amat2lah menyangi kamu...kenangan ku bersama dengan kalian semua amat bermakna buat diri ii dan menjadi azimat di kala aku kerinduan akan anak2 didikku sekalian.....wahai anak2 ku sekalian....jaga la maruah kamu, jaga imanmu,jagalah akidahmu,jagalah tingkah lakumu, teguhkanlah diri kamu semua dengan cahaya keimanan...dan janganlah kamu semua biarkan diri kamu dimusnahkan oleh api nafsu jiwa remaja....manusia yang berjaya adalah manusia yang mampu untuk membentuk dirinya menjadi insan kamil......wahai anak2 ku ingat ilmu perlu dicari seikhlas hati....dengar cakap guru janganlah kau ambil kesempatan keatas kebaikan gurumu...guru adalah guru hormatilah dia sayangilah dia,,jangan kamu mempermainkannya.... wassalam

No comments:

Post a Comment